dimecres, 14 de novembre de 2012

Ciència, política i pràctica: Tres cultures a la recerca d'una missió compartida


La investigació/recerca sobre el desenvolupament del nen, el disseny de les polítiques socials, i la prestació de serveis humans dels nens i les seves famílies reflecteixen les tres cultures relacionades però separades.
La capacitat de navegar a través de les seves fronteres, per entendre els seus diferents regles d'evidència, per parlar els seus idiomes distintius, i per aconseguir la credibilitat dels tres mons, mantenint un sentit d'integritat intel · lectual de cada un, exigeix ​​el respecte de les seves diferències i un compromís amb la seva missió compartida.
La transmissió del coneixement des de l'acadèmia als dominis de la política social i la pràctica és una tasca formidable.  Aquest desafiament podria ser facilitat per una taxonomia simple que diferenciés el coneixement establert a partir de dues hipòtesis raonables i de les afirmacions infundades i irresponsables que es fan en nom de la ciència.
Una inversió intercultural efectiva ofereix una potent estratègia per millorar tant la generació de noves investigacions com l'aplicació dels coneixements d'avantguarda per fer una diferència en les vides dels nens i les seves famílies.
Jack P. Shonkoff. Child Development, January/February 2000, Volume 71, Number 1, Pages 181–187  http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1467-8624.00132/pdf